Bořek Kopecký

Novojičínští Ďáblové vstoupí do nadcházející sezony pod novou identitou! Nejvýraznější změnou je nové klubové logo, které se zmodernizovalo a po vzoru NHL nebo tuzemských velkoklubů nenese již textový název klubu. Logo se tvořilo celé léto a po neustálých úpravách dospělo ke své finální podobě. K novému logu se vyjádřilo hned několik členů klubu. V rozhovoru zodpověděl otázky ohledně nové identity za management klubu Dominik Kafka a Milan Urban, trenér A-týmu David Dostál a majitel grafického studia “Jakobystudio“ Jakub Illéš.

Logo je hlavně jedinečné a moderní a nelze si jej splést s logy ostatních klubů. Stále se snažíme propojit identitu New Jersey, ale zároveň mít svou vlastní. Samotné logo tvořil profesionální grafik, který jej dle našich požadavků neustále upravoval. Věříme, že se nový Ďábel bude fanouškům líbit,“ prozradil svůj pohled na změnu identity Milan Urban.

Hlava Ďábla nyní tvoří samotné písmeno D, kterému slouží roh jako pomyslný háček. „Logo skrývá počáteční písmeno názvu Ďáblové. Jeho hlavním prvkem je jasné a seriózní, profilové vyobrazení Ďábla samotného, který se v předešlém logu objevuje v nešťastné dětské malůvce. Ve zkráceném termínu jsme logo tvořili zhruba 2 měsíce včetně dalších komunikačních prvků jako jsou třeba sociální sítě nebo webdesign. Další náplní práce byla modernizace a obrandování zázemí hráčů. Věřím v pozitivní nebo neutrální reakci fanoušků. Logo je moderní a troufnu si říct, že na druhou ligu nadstandardní. Jako fanouška by mne motivovalo k nákupu klubového merche a tím je spjata alespoň malá podpora klubu. Logo je jen odrazový můstek do budoucnosti, kdy hlavní nadstavba musí přijít z marketingového úseku, vyzdvihl přednosti nového Ďábla Jakub Illéš.

Ke změně identity se vyjádřil také trenér Ďáblů David Dostál. „Logo se hlavně zmodernizovalo a zjednodušilo. Inspiraci jsme brali od jiných klubů ze zahraničí, převážně týmů hrajících NHL. Věřím, že nová identita Ďáblů osloví mladou generaci. Hráčům se nové logo líbí a myslím si, že si nového Ďábla rychle osvojí.“

Na vytvoření loga se výrazně podílel Dominik Kafka, jenž vidí hlavní přednosti v jeho dynamice a rychlosti. „Nové logo je dynamické, skrývá tedy rychlost, která je v hokeji zásadní, před obličejem má tvar písmene D a dále má roh, který s daným tvarem při troše představivosti tvoří písmeno Ď jako Ďáblové. Logo tvořil Jakub Illéš ve spolupráci se mnou, můj bývalý spoluhráč, se kterým jsme hráli a známe se od dětství. Má grafické studio jakobystudio, ve kterém tvoří všechnu tvorbu ve svém volném čase, protože pořád hraje aktivně profi hokej.“

Samotné nové logo nastavilo spoustu změn v klubu jako takovém. Ďáblové se dočkali nové šatny a na spoustu novinek se mohou těšit také fanoušci, pro které se chystají doprovodné programy během domácích utkání Ďáblů.

„S novým logem přichází v podstatě i nová éra, protože se změnila grafika, změnila se šatna a přístup hráčů i zaměstnanců klubu k hokeji. Byť je to 2. liga a hráči to nehrají za velké peníze, ba naopak, tak chceme, aby to bavilo, aby to bavilo samotné hráče, ale i diváky. Aby na zimák chodil každý ne s naštváním nebo bez nálady jen z nějaké povinnosti, ale aby se po práci i třeba těšil, že přijde do hezkého prostředí a měl chuť svojí určitou částí posunout klub dále,“ popsal začátek nové éry Ďáblů Dominik Kafka.

Nový Ďábel se svým novým moderním vzhledem skvěle hodí na jakékoliv klubové předměty. „Jak lze vidět, tak logo prošlo značnou obměnou, nové logo neobsahuje složité křivky, nějaké záhyby nebo kudrlinky ani „hluchá místa“ tzn. logo je jeden celek, není složené ani z nápisu, který je zvlášť ani z více částí, např. v minulém logu je puk zvlášť. Nové logo je i lépe čitelné a pro tiskové i grafické použití je mnohem snadnější,prozradil Dominik Kafka.